Wednesday, October 13, 2010

cerpen ku...

aku ada lh seorg insan biase..x punye ape2 kelebihan..kisah ini bermula stelah aku mengenali sorg wanita..die amat cntk dimata aku..aku suka tgk muka die..mula2 aku hanya chat je dgn die..tp lame kelamaan aku dh mula luah kn prasaan aku pd die..die pn memberi respond yg baik..aku amt bersyukur..sejak dr itu aku hanya ingt kn die je..sbb aku dh mule jth cinta pd die..hari2 aku kol die tanye kabar,borak2 lh..mcm2 lg aku wat dgn die..tp kami x pernah jmpe..pd suatu hari aku terfikir nk jmpe dgn die..aku pn trs bgtau nk jmpe..die pn trs trime plawaan aku..minggu tersebut aku pulang ke kg halaman dgn tujuan nk jmpe die..yg paling aku suke tarikh aku jmpe die tu ada lh hari jadi die..aku hadiah kn bunga ros merah,sbb die suke ros..kami berjmpe di tepi pantai..kami borak2 sampai ke mlm..aku sgt happy...pas pd tu aku blk smule ke tmpt keje..hubungan kami trs mesra..sampai pd 1 tahap aku tlh wat 1 ksilapan yg wat kn die terlalu marah pd aku..sejak itu die dh x brape mesra dgn aku..tp aku ttp tanye kabar pasal die..aku x pernah pts asa..
pas pd tu aku ditawar kn keje di bndr yg dekat dgn tmpt die..aku sungguh hepi..hbngan kami kembali rapat..tp die masih xleh trime aku..tp xpe aku akn ttp brusaha..kami slalu kuar bersama..aku pn hepi je..ingt die dh trime aku..tp rupe nye tidak..die xde prasaan lgsg kat aku..die anggap aku hanya kawan sbb die dh ade pilihan..aku kecewa..kecewa rercmpr sedih..tp aku anggap ni ujian dr Allah..aku ttp x putus asa..aku cuba lg..aku cuba ambil hati die..lame kelamaan die dh leh trime aku..
aku bersyukur sgt2..sbb doa aku dimakbul kn..alhamdulillah..kami bertambah mesra..aku amik brt sal die,die pn same..pd tarikh 3/9/2010 aku tlh melamar die dihadapan kumpulan baskin..die amat terharu..die menerima lamaran aku..die jd kn tarikh ni sbg tarikh ulang thn prkenalan kami..mase tu ada lh dlm bulan ramadhan..bulan yg mulia..aku amat syg kn die.kami slalu bbuke puase same2,shoping raye same..hari raye thn ni aku mmg brhajat nk g rumah die sbb nk jmpe dgn kluarga die.nk rapat kn hbngan.kluarga die trime aku seada nye..alhamdulillah..
hbngan kami semakin rapat..hingga lh pd suatu hari..mgkn hari yg akn aku ingt sampai ble2..sbb wat pertama kali die bertrs trg..slame ni die tlh berbohong pd aku...aku terkejut..sedih dn kecewa yg teramat..aku dh x tau nk wat ape lg..slame ni aku x penah pndg wanita lain..aku jg hati die,aku ambik brt pasal die..xde skali pn niat aku nk bohong pd die..tp ini yg aku dpt..mule2 aku xleh trime semue ni..tp lame kelamaan aku dh leh trime..tp hati yg sakit ni ssh nk dipulih kn..kepercayaan aku pd die dh kurang..tp aku nmpk dr riak muke die,die dh menyesal dgn ape yg die buat..aku tertanye2 ape salah aku sampai die sanggup buat aku cmni..tp aku triem die..sbb aku dh terlalu syg pd die..aku mmg nk sehidup semati dgn die..aku nk melayari kehidupan bersama2 dgn die..ya Allah.kau kekal kn lh hbngan kami ini hingga ke jinjang pelamin dn kekal kn hingga ke akhir hayat..doa ini lh yg aku lafaz kn setiap kali lepas aku solat.dgn harapan kami akn bersama.
sekain cerpen aku..xde idea nk smbg.slmt membaca.salam.

2 comments:

  1. syg..maafkn i coz dh lukakan hati u.i ngaku semua ksilapan yg dh i bt..wlu pape pun jadi hati n syg i sikit x pnh berubah bahkan makin i syg u cintakan u..plz forgive me..beri lah kmbali kprcyaan u pd i..
    i love u so much...

    ReplyDelete
  2. hope u x ulang lg kesilapan u 2..i love u too so much...

    ReplyDelete